Company at a glance
We see ourselves as a family company with headquarters in Berlin Lankwitz. There you can find our showroom with attached warehouse.
Our Company
We see ourselves as a family company with headquarters in Berlin Lankwitz. There you can find our showroom with attached warehouse.
Acoustic planning
We improve room acoustics in offices with fresh product designs and proven methods.
Office planning
With the suitable concept we change your office environment for productive and satisfied employees.
Brand Selection
All manufacturers are carefully selected and available directly from us.
Authorized dealer with 13 years of experience.
Our company history starts in 2010 in a garage – as with many other companies. Since then we have steadily grown from two to around 20 employees. Chris Wrociszewski started with a small Herman Miller showroom in a Berlin backyard but was able to expand his business relationship with Herman Miller to such an extent that wexim – as the largest authorized Herman Miller dealer in the north – now represents the traditional office furniture brand in Germany.
“The awareness for high-quality offices is growing steadily.
On the market, we are specialized in ergonomic working environments.”
Chris Wrociszewski, CEO
Initially, we focused on the retail business with our online shop DesignCabinet, but the growing demand for good office products and a customer-centric corporate approach have resulted in the fact that project business now accounts for half of our sales – and continues to develop. With a storage area of 1500 m² we can react to all eventualities and thus also handle large project volumes as an office supplier.
Wexim bietet Ihnen eine Büro-Gesamtlösung aus einer Hand. Ein Umzug steht bevor und gleichzeitig sollen die Arbeitsplätze erneuert werden? Von der Planung, Bereitstellung, Logistik, Recycling und Installation können Sie sicher sein, dass alle Zahnräder bei uns ineinandergreifen.
Our Services
- Wir sind als Handel groß geworden. Unsere Stärke liegt seit zehn Jahren in der Logistik.
- Wir finden dank unserer Hands-on-Mentalität und Erfahrung immer eine Lösung im Projektmanagement und der Installation von Möbeln.
- Wir können Produkte gut aufeinander abstimmen. Dazu greifen wir auf ein breites Portfolio von Marken zurück, um für Sie die besten Büromöbel zu finden.
- Wir bieten Ihnen eine starke After-Sales-Betreuung, um Ihre Zufriedenheit auch lange nach dem Projekt zu erhalten.
- Wir coachen Architekten zum Thema New Work.
Our Beliefs
- Wir achten bei unserer Markenauswahl auf eine Balance zwischen Funktionalität, Design, Materialgüte und Nachhaltigkeit.
- Wir stehen für eine eine klare Designsprache und verwenden ausschließlich hochwertige Produkte im frischen Look.
- Wir stehen auf Qualität. Deshalb erhalten Sie von uns nicht um jeden Preis das günstigste Produkt.
- Wir sind keine Architekten und keine Bauplaner. Wenn Sie ganz am Anfang Ihres Projektes stehen, arbeiten wir mit anderen starken Branchenpartnern zusammen.
Impressions of wexim.
Get a glimpse into our work environment in Berlin Lankwitz. Discover our office space with attached warehouse and workshop for office chair repairs.
Unser Standort
Berlin
Marienburg
wexim gmbh
Lankwitzer Str. 14-15
12107 Berlin
Mail: berlin@wexim.de
Sekretariat: +49 (0) 30 577 084 150
Nicolas Fuchs: +49 151 54837296
Berlin
Marienburg
wexim gmbh
Lankwitzer Str. 14-15
12107 Berlin
Mail: berlin@wexim.de
Back Office: +49 (0) 30 577 084 158
Nicolas Fuchs: +49 151 54837296